Konco - Konco

Wednesday, November 21, 2012

Isketambol Ambo Maghiii.. (versi Kelate)


Isketambol Ambo Maghiii...

Hehe..mesti ada sesetengah dapat tangkap maksudnya dan sesetengahnya xpaham kan. Haha.
Xde, sebenarnya aku refer to cerita Istanbul Aku Datang arahan Bernard Chauly

Smalam aku keluar layan cerita ni ngan member lama aku kat GSC Alamanda, Putrajaya. Saje hilangkan bosan. Itupun last minute lepas aku bukak pose baru terlintas nak pergi.


Honestly, jiwa aku ni 'rock' (leh caye kaaa? =).. so aku datang coz nak buat analisa cerita ni je. Ramai duk kata sedap ditonton. Hehe. So ok ke cerita ni? Aku xnak bagi review cz for sure berlambak dah review kat internet kan. So just share pendapat aku sikit je.

Bagi aku...OK la, cuma ada beberapa part yang aku xberkenan sikit banyak sebenarnya (for sure..korang pun).. iaitu:


  • babak Dian dan Harris duduk serumah
  • babak berpeluk2 sesama Islam dengan bebasnya
  • satu dialog Tomok (bagi aku ia xperlu kot even pengarahnya bukan Islam ke tak)


Tomok: Jangan la peluk I kat sini..

Lisa: Eh, apa pulak. Biasa kat KL ok je kita peluk2..
Tomok: Yela, tapi sini Istanbul orang pandang. Lagipun inikan Negara Islam.


See?... Malaysia caner? memang cuma lakonan tapi kita jangan main tonton tanpa amik pengajaran. Pastu watak tu sebagai anak Melayu beragama Islam yang belajar di rantau orang plak kan. Pakaian Lisa tu sesuai sangat ngn imej wanita Islam dari Malaysia.


1 lagi, babak tersirat ialah babak pengemis berdoa untuk makanan tu..emm tengok la sendiri nanti eh. Pastu masing2 kita nilai.

So bagi aku.. (Ini pandangan aku ok, terserah pada korang utk lihat macammana bile tonton nanti).. filem ni lucu la, tempat menarik (Kat Istanbul), jalan cerita menarik dan endingnya memuaskan ati aku (ati aku lar) tapi kesimpulan aku..


"Tengok boleh..ikut jangan... hehe"


Maro said: "No matter where u are or what u do..remember Allah watching over u"

2 comments:

  1. bila nk lanje aku tengok wayang ni maro???

    ReplyDelete
  2. haha.. set date n cerita then kita on.
    aku pn nk rasa dibelanja makan jgk. huhu..baru fair.

    ReplyDelete

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers