Konco - Konco

Friday, November 16, 2012

Salam Maal Hijrah 1434 / 1 Muharram @ Klinik Nadia



Salam Maal Hijrah 1434.

Alhamdulillah, dengan izinNya, kita masih berpeluang untuk meraikan 1 lagi tahun baru serta menikmati nikmat2 dari Allah SWT. Sempat baca Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun tak?.. hehe

Daripada Al- Hassan Al-Basri Rahimahumullah sesungguhnya Allah SWT telah membuka lembaran tahun baru di dalam takwim Islam dengan bulan Muharram. Tidaklah kedapatan bulan yang lebih mulia dalam takwim Islam di sisi Allah SWT itu selepas bulan Ramadhan melainkan bulan Muharram. Ianya dinamakan bulan Allah yang khas disebabkan besarnya kehormatannya.

InsyaAllah, semoga tahun baru ini menjadi yeng berbaik buat kita semua. Dilanjutkan usia, diberikan kesihatan, limpahan rezeki, kesejahteraan dan keredhaan dunia akhirat. Amin..

“Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh. Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”. 
[Surah Al-Asr: 1-3]

Semalam cuti sempena hari mulia kita, so apa korang buat?

Plan asal nak balik kampung tapi xjadi. So semalam aku bawak 'anak teruna' (yeke?) aku ke Klinik Nadia, Kota Damansara untuk sesi korbankan 'ehem2nye'. hehe.


selesai: 15 Nov 2012 @ 1 Muharram
Tahniah Yong!. Kamu dah betul2 menjadi anak lelaki. Hehe. Pasni boleh jadi imam dah. Baru darjah 2 tapi dah mintak nak korban. Rosak rekod aku dulu. Huhu. So bulan Hijrah...Yong pun dah berhijrah daripada 'bersongkok kepada berkopiah'. ahaks =)

Maro said: "Ambil iktibar daripada peristiwa Hijrah Nabi kita Nabi Muhamad SAW.  Hijrah bukan sekadar lintasan sejarah..tetapi hukum yang masih berjalan. Doakan keselamatan saudara Islam kita di Palestin.."


2 comments:

  1. musim memotong telah tiba :)

    aku dulu kena masa darjah 5. :D

    ReplyDelete
  2. wenkhadi:

    hehe..ank buah aku ni memang suke pecahkan rekod kitorang. Aku start cukup sbulan posa masa darjah 5 kot (teruk kan) tp dia cukup sbulan pose masa 5 tahun (tadika).

    aku potong masa darjah 5 tp dia potong masa darjah 2. hoho..

    ReplyDelete

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers