Konco - Konco

Monday, January 14, 2013

Tenuk! Cipan! Tapir!


Tenuk! Cipan! Tapir!

Hujung minggu aritu aku amik masa jap pulang ke kampung melawat mak ayah dan keluarga. Lebih2 lagi aku nak sangat berjumpa ngan mak cik aku yang dah dekat setahun tak jumpa. Malah kali terakhir mak cik aku datang rumah kami adalah suatu masa dahulu. Tak ingat bila. Tapi yang pasti masa tu aku masih sekolah rendah. So bila tau dia datang, aku amik cuti ari Jumaat then shoot balik kampung nak jumpa 'mok' tersayang. =)

Apa kaitan aku balik kampung ngan nama2 binatang tadi?

Xde, just nak bagitau aritu masa otw balik kampung aku terserempak ngan seekor TAPIR kat tengah2 jalan. Aku gerak dari Putrajaya jam 3.30 pagi then sampai area Lipis jam 7.30 pagi. Jalan masih gelap (tapi nak cerah dah). Leklok tengah mamai memandu tetibe kena stop sebab hewan ni melintas. Tapi 'beliau' bukan melintas. Kelihatan bingung...duk terpinga-pinga tengah jalan. Cepat2 aku kuar kemera nak snap sekeping dua tapi dia masuk semak bila ada keta tiba belakang keta aku. Huh!

Malayan Tapir

Itu je!. Aku pun teruja campur bingung. Biasa kalo yang pernah aku tengok lintas jalan adalah lembu, babi, kucing, anjing je..tapi kali ini TAPIR. Hutan Lipis ada TAPIR. Wah! aku berasa bangga! Comel plak tu. Gemok macam lembu.

Ok. terima kasih kerana sudi baca.

 info TAPIR


Maro said: "Aku terus gerak keta sebab ada keta dibelakang..nampak tapir tu cam serba salah..still nak lintas jalan tadi. Harap2 'beliau' selamat dan tak diapa2kan. Cintailah binatang kita!"

2 comments:

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers