Konco - Konco

Friday, July 19, 2013

Sampul Duit Raya PESUMA 2013

Thoodia!!
Pose baru seminggu dah semangat cakap pasal sampul duit raya kann.. Bank2 pun belum keluar lagi notis suh orang mai beratuq tukaq duit raya kan. Takpa lah.. Aku just nak share pasal sampul duit raya jek. Hehe

Kesahnya gini..Kelab di ofis aku pernah buat jualan sampul duit raya tahun lepas. So walaupun pucuk pimpinan dah berubah (skarang aku dilantik secara paksa rela sebagai Pengerusi kelab tersebut), jualan ini diteruskan lagi pada tahun 2013. 

Dan sukacita aku nak maklumkan bahawa ini BUKAN produk Kementerian Kewangan ok. Cuma aku jual mewakili kelab salah satu seksyen disini je. Kot2 lar ada duk cakap MOF berniaga lak pasni. Mulut orang.. Then aku jual kat staf2 MOF sahaja. Hehe

So semalam kemain sampai ke petang, aku dan member aku (Zul, Ikin, Asraf) duk design sampul duit raya untuk dihantar pada printing company. (DRB Printing Solutions)
 Papepun, as promotion katanya..arini shoot emel kepada warga Kementerian Kewangan. Lama gak duk pikir, nak hantar ke xmo..hantar ke xmo. Bukan apa, kepada semua warga tu..dan for sure melibatkan Tan Sri, Datuk2 bagai. Takut jadi isu je. Last2..pejam mata..click 'sent'. :D

Sampul duit raya aku. Tapi 'chop' mr bulat tu xdek lar. Biase je kan :)


Tak sampai 2 minit, phone aku berdering. "Ah! sudah, mesti nak tegur emel aku ni".
Tapi rupa2nya..1st customer lar!! haha.. nak order 30 peket. Huhu...org Klate kate 'ghori'..
Lepas tu, xmenang tangan menjawab phone. Silap aku jugak, letak nombor aku. Padahal aku nak mintak contact anak2 buah aku. Deng!

Tak cukup tu, penuh inbox emel aku pakat nak tempah. Paling menarik, beberapa orang Dato' (pengurusan tertinggi MOF) pun emel aku nak sampul jugakk. haha. Amikaww!

Tengah syok2 terima tempahan, tetibe masuk 1 emel. Seorang staff tu emel promote sampul raya dia pulak. Hoho.. Tak dinafikan design dia lawa lar. Cuma harganya 50sen mahal daripada aku punye. Ada pesaing dah ni. Hoho. Tup2, sorang customer aku call nak kensel tempahan coz nk amik sampul mamat tadi. Takpe2..adat berniaga kan..biasa lar. Tapi lepas dia kensel order tadi...berduyun2 aku terima tempahan seterusnya. Haha. Termasuk dapat call dari seorang pegawai daripada Kementerian Luar Negeri nak order. Wah! ntah dari mana dia dapat tahu, aku pun xtau. Huhu. Aku tanya bekas staf MOF ke..katanya bukan. huhu. Acannoo neh?

Design daripada staff yang aku maksudkan. Memang lawa!

Okay lah. Itu jer. Takde mender pun. Pasal sampul duit raya je. Harap-harap 30,000 aku tempah tu habis sebelum raya!!! Hahaa. Sampai masa aku duk taip ni pun nampak byk emel baru masuk kat inbox aku. Alhamdulillah..

Weh!! buat kerja lah!!! berniage plak. LOL

Maro said: "Nak seribu daya tak endak seribu dalih. Tak yah dengki2"

No comments:

Post a Comment

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers