Konco - Konco

Thursday, January 28, 2010

Dilema Januari

Bulan Januariku bermula dgn hawa yg biasa..
Bergelar budak MASTER menjadi impian aku dan ia sudah menjadi kenyataan. Sebelum ni aku betol2 kagum ngn sape yang sambung MASTER termasuklah sahabat aku. Tapi bile aku sendiri yg masuk...biase je..hahaha
Tapi itulah lumrah manusia, mase xde nak..masa ada bukan nak syukur..

Bercakap pasal dilema..
Tengah syok2 aku mencari article2 conference, akak aku call kate ada surat dari JPA. JPA offer aku kerja as P.T.D. Adus!! xpernah terlintak dibenak fikiran aku untuk mintak kerja ni. Tup! Tup! siap panggil lapor diri. Semua orang suruh aku terima especially sahabat aku. Mereka kata "ko orang xwaras n bodo la kalo ko tolak offer tu"..haha sampai ati korang.

Cakap pandai la. Hati kita,,kita je yang tau kan. Keupayaan kita,,kita yg tau kan.. Persetankan kata2 mereka..aku muhasabah diri sengsorang.. Allah dah beri aku peluang keemasan untuk aku buktikan pada family aku (especially) yg aku bukan budak U je tp aku anak yang mampu capai sesuatu yang lebih dari yang lain. (Ceh! ckp bagai nak rak).

Dilema ni masih lagi aku pikirkan dalam palotak aku...tetibe dapat call dari KP aku, aku dapat satu lagi offer kat UTP. Semua ni datang serentak. Problemnya aku dah pon start kelas Master aku. Apa patot aku buat?

Aku xsepatotnye dgr kata2 mereka. Keputusan di tangan aku. Masa depan aku, biar aku yg tentukan. Betol x?? Tp..tanpa mereka, aku xsampai ketahap neh. Aku xleh kecewakan mereka.
Situasi memerlukan pengorbanan..

No comments:

Post a Comment

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers