Konco - Konco

Sunday, April 25, 2010

Buat Renungan Bersama




Bila seronok, aku cari...pasanganku

Bila sedih, aku cari...Mak Abah
Bila berjaya, aku ceritakan pada...pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada...Mak Abah
Bila bahagia, aku peluk erat...pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat...Emak dan Ayahku
Bila nak bercuti, aku bawa...pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah...Mak Abah
Bila sambut valentine..Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut Hari Ibu...Aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"..."Selamat hari Bapa"..

Selalu...aku ingat pasanganku
Selalu...Mak Abah ingat kat aku
Bila-bila..aku akan telipon pasanganku
entah bila...aku nak talipon Mak Abah
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila...aku nak belikan hadiah untuk Mak Abah

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan bekerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak Abah?
Mak Abah bukan nak banyak...lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya...

Tapi kalau Mak Abah sudah tiada...
MAKKKK ABAHHH...RINDU MAK..RINDU ABAH...RINDU SANGAT...

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibubapanya...
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibubapanya...
Berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibubapanya...
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibubapanya...
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan kudis ibubapanya...
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibubapanya...

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibubapanya...



Maro says: "Ya Allah, lanjutkanlah usia kedua2 ibubapaku, Berikanlah kesihatan buat mereka..Sayangilah kedua2 ibubapa kita selagi mereka masih ada..Tanpa mereka , siapalah kita.."

No comments:

Post a Comment

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers