Konco - Konco

Saturday, August 7, 2010

Ramadhan Al Mubarak

Assalamualaikum.

Huhu da lama aku xbukak blog aku neh. Maklumlar..idup aku sejak akhir2 ini sooooo hectic. Sampaikan masa aku tido pun xcukup. Aduyai..

Arini Sabtu..aku cuti so aku amik masa jap untuk bukak blog aku neh. Kalo ikutkan aku plan nk post utk setiap bulan so kalo korang tgk balik...da brapa bulan aku miss kan. Huhu.
Sebenarnya aku xde pape nk bicarakan pun. Otak tengah mamai cz aku baru je bangun. (Lepas geram time keje xleh tido lame).

Erm...nak tulis pasal hape ek? Masa? Wang? Kawan? Keluarga? Ramadhan???? haa ulas isu Ramadhan sket.

Kejap je masa berlalu. Tup! Tup! Ramadhan kini hampir kembali. Masih lagi aku ingat doa aku masa 1 Syawal tahun lepas. Aku mintak dipanjangkan umur semoga dapat lagi bertemu dengan bulan yang penuh keberkatan ini. Kini ia hampr menjelma dan arap2 aku dan semua diberi kesempatan untuk terus merasainya. Amin..

Sudahkah aku bersedia untuk bulan Ramadhan ni? Erm..suatu yg kurang best utk aku pikirkan. Kalau sebelum ni aku boleh berbuka puasa sama2 keluarga. Sama2 sahabat. Sama2 rakan. Skg aku dah keje. 6.30pagi aku dah gerak ke opis then dekat2 puko 8malam (kalau awal) baru aku sampai umah. So kat mana aku nak bukak puasa? Mesti dalam keta. Huk3 bapak sedey dowh kalo camni. Terawih pulak?? huhu..biase time aku sampai umah, sofa depan 'talibesen' umahku lah yg jadi sasaran. Terlena seketika..huhu (alasan utk xg terawih la ni kot...)

Bulan Ramadhan biase akan beri aku feel yg sungguh bermakna. Mungkin kerna ia bulan yg penuh dengan rahmat. Penghulu bulan katakan. Biase aku suke sangat time bulan puasa.Tak tau nak cakap caner tp memang rasa something. Rasa tenang, damai n mcm2 lagi la. Tp aku risau jgk kalo2 style idup aku skg xdapat nk rasa semua tu.

Tp xpe la., kekadang life must be change! Akan ku cube sesuaikan idup baru aku neh. Apa yang pasti Ramadhan Al Mubarak sentiasa kutunggu...InsyaAllah kalo xde halangan, akan ku cuba cukupkan Terawih aku tahun ni (yang mana xpenah2 cukup pada tahun sebelumnya). Aku cuba, insyaAllah!!

Ayuh kita semua petingkatkan amalan sepanjang bulan yang mulia ini. Mudahan diberikan kerahmatan dan kesejahteraan oleh Yang Maha Kuasa. Amin..

No comments:

Post a Comment

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers