Konco - Konco

Friday, June 8, 2012

Audite




 
Audit!
Sape xsuka audit sila angkat tangan.Aku?... \('-')/
Walaupun ia sesuatu yang bagus..to be honest, aku xsuka audit. Stress!
Yeah, mungkin ada dikalangan pembaca yang kurang setuju dgn post aku tp serius aku xsuka audit sebab ia remeh dan menyusahkan. Haha. (Udeniably, hasil audit adalah bagus cuma REMEH). Nak benda tu..nak benda ni.

Tahun lepas aku jadi penyelaras untuk Audit ISO department aku. Tahun ni terlibat pulak ngn Audit System Star Rating  (sedang berlangsung skarang 5-8 Jun 2012) dan 11 hari lagi...Audit 5S. (baik aku keje kat Jabatan Audit Negara kalo camni..hahaha)


Tapi sebenarnya bukannye big deal pun. Cuma aku xberapa puas hati bila audit dijalankan. Kununnya kita dah sediakan semua dokumen sepertimana tertulis dalam kriteria dan diminta oleh urusetia. Tapi, bila hari audit, diminta pulak benda2 lain. Saje je korang eh..

Itu belum lagi dimintanya dokumen yang da berkali2 kita hantar atau bila dokumen setebal kamus Dewan Bahasa milik aku yang dihilangkan oleh pihak urusetia beberapa jam sebelum auditor sampai. Hampeh! Last2 merayu minta aku sediakan semula. For the sake of MO*...terpaksalah. Harap2 dapat 5 Star.

5S?  hehe.. sesape yang suke benda ni..aku xnak cakap apa2. Haha. Semalam ada 1 kumpulan tetiba datang opis aku nk buat pemantauan. Aku tgh bizi ngn kerja..so paham2 la camane kondisi opis aku kan. (Aku ni biasanya kemas & pembersih kalo xde kerja T_T...). Tapi pemantau tadi silap datang time aku buat kerja. Siap bawak kamere tu. Deng!

Okeh, itu je. Audit = STRESS

Maro says: "Cuba buat audit keatas amalan, dosa dan pahala yang telah kita buat selama ini. Sudah cukupkah markahnya untuk dibawa kesana nanti? Selamat beramaaal.."

No comments:

Post a Comment

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers