Konco - Konco

Friday, October 12, 2012

Again..again & again!!


Again..again..and again!

Kalo dalam bahasa Perancis, ia disebut 'encore'
Kalo bahasa Portugis, ia disebut 'novamente'
Kalo bahasa Tamil, yenna sebut 'மறுபடி' (aku xreti sebut).
watever lah!! yang penting aku nk cerita pasal AGAIN.





Dah baca post aku sebelum ni? 

kreeeekk.....kree (cengkerik lagi)..PAAAAP!!!!! (cengkerik kena libas!)

Baru semalam aku cerita tayar motor aku pancit kan. Lepas dua hari (2 HARI OK) ia pancit lagi. Dan ape cerita plak hari ni??

cepat2 aku nak gerak ke opis pagi tadi tetibe aku tgk tayar motor aku PANCIT LAGI!

3 kali pancit dalam masa 1 minggu. Dan ianya tayar yang sama. (tayar depan)

 
elok2 bleh masuk opis sblm 8.30pagi...aku terpaksa masuk lambat. Itupun sebab tumpang keta kawan aku.

itu je, sekian terima kasih.


Maro said: "rosak rekod attendence aku. blur..caner aku nk g repair motor aku nanti. Ujian kene time duit tgh ADA dgn byk" 

7 comments:

  1. bleh doh pakai tayar lain tu...beli sport rim mahal + tayar tubeless.

    ReplyDelete
  2. Assalam Maro,

    Simpati bila baca kisah nukilan Maro ini. Dugaan menimpa berturut2. Tapi xpa, ianya hanyalah 1 ujian kecil untuk orang beriman.

    InsyaAllah ada hikmat disebalik kejadian. Tempuhi dengan hati yang redha.

    Salam perkenalan dari saya.

    ReplyDelete
  3. wenkadi:

    Huhu itu la. Tunggu gaji la baru leh tukar tayar. Ke dm nk sponsor D...alah tayar 2 bijik ape sgt la kan

    ReplyDelete
  4. Darwish,

    Wsalam. Ye salam perkenalan.

    Ada gak org baca blog sy. hehe. InsyaAllah sy terima segala ujian ini dengan hati yg redha. Semua ini perkara biasa saja. InsyaAllah.

    Syukran

    ReplyDelete
  5. Bro, tayar tak elok kot. Pegi tukar rim sport dengan tayar sekali. Apa orang panggil ek? Yang tayar takde 'bleddar' kat dalam tu. Ahh. Lupa pulak. Hehe.

    ReplyDelete
  6. Tieah Madian,

    Hehe..orang sebut tayar tidak bertiub atau 'tubeless'. hehe

    Nak tukar jgk tapi tggu gaji lah. Merajuk sebab 3x kena dalam 7 hari. haha.


    *tepaksapakaikeretasemula.dahtakbolehjimat. huhu

    ReplyDelete
  7. pengalaman mendewasakan kan. hehe
    pasni pasti lebih berhati2 kan..itulah hikmah disebalik apa yang terjadi

    ReplyDelete

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers