Konco - Konco

Friday, January 20, 2012

Meja bersepah tidak jejas tugas

Sekarang ni pakat sibuk ngn amalam 5S. Semua org pasti tau apa itu 5S kan. Aku kenal benda ni pun sejak 2 tahun lepas (bila aku start keje). huhuuhu. Kat meja aku tertampal megah peringatan 5S sebelum pulang.

1) Kemaskan meja
2) Pastikan suis komputer ditutup
3) Pastikan fail disusun kembali
4) Pastikan alat tulis di letakkan di tempat asal
5) Pastikan kotoran / sampah dibersihkan.


Buat tak? hehe mestiii..Tapi masalahnya bila masuk opis esoknya...confirm meja aku bersepah. Kekadang rasa malau lak bila staf2 aku datang jumpa. Apa punya bos la meja cam tongkang. Haha. Tapi jgn sangka meja bersepah, aku ni jenis pengotoq. Huhu. Keje belambak xde masa nak kemas2 ok. Ikut ati, nak je aku kemas fail2 ni setiap masa. Siap ukur dgn pembaris lagi nk pastikan sususan fail jadi sama. Haha. (bedo'oh!)


Ni contoh meja bersepah. Tapi ini bukan meja aku. Sekadar contoh :P


Ok sambung balik, bagi aku xkisah la meja bersepah pun janji keje jalan. Keje setel. Dak gitu?. Utusan Malaysia arini ada keluar satu info terbaru pasal meja bersepah. Try baca.


Maro says:"Meja bersih dan suci pun belum tentu keje jalan. Integriti yang perlu diutamakan...xsuka audit 5S :P"

No comments:

Post a Comment

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers