Konco - Konco

Tuesday, May 14, 2013

Survey handphone? : 10 telefon pintar terbaik sepanjang 2012


Tora datang lagi!!!
Hehe..sgt kebudak2an. LOL. Bukan nak iklan pasal Tora pun. Haritu aku ada post pasal telefon pintar terbaik sepanjang 2011, so kali ini nak share antara telefon pintar best sepanjang 2012.

Mana lah tau kot2 ada diantara kita tengah2 survey enset tenyeh2 jari kat skrin tepon ni. kaann.

Okeh. Aku malas nak taip banyak2. Layan.





Ye..ye!! aku tau skarang dah keluar S4 dah pun kan. Tapi dah tajuk post adalah smartphone tahun 2012. So jangan cakap pasal 2013 deh. Hehe. So apa yang best dengan phone ni? Bagi aku, boleh dikatakan antara smartphone yang serba lengkap lah.
Detail? klik sini





Macam biasa, Apple ngan Samsung ni bersaing je kan. So keluaran ini merupakan model pertama dengan skrin 4 inci dan dilengkapi dengan penyambungan data 4G LTE. Setakat ini, smartphone paling kacak lah bila bercakap pasal designnya. Anda boleh dapatkannya dari AT&T, Sprint ataupun Verizon dan lepas ni ada di T-Mobile. Tapi dengar2, macam nak keluar iPhone 5S plak daaa.
Detail? klik sini




Apa yang best pasal phone ni adalah jangka hayat baterinya yang tahan lama. 21 jam. Bercakaplah sampai kering tekak. Saiznya kelihatan besar sikit kan (4.3 inci). Kalau bagi anda ianya besar (rimas lah), RAZR M pun okay. Lebih murah dan bateri tahan selama 20 jam. Masih mampu bercakap sampai kering tekak. Hehe
Detail? klik sini




Macam biasa, Nokia akan mengeluarkan phone dengan OS Windows Phone 8. Apa yang menariknya, phone ini merupakan keluaran pertama dengan penstabilan imej optik selain membolehkan anda ambil gambar dengan terang dan jelas walaupun di dalam cahaya yang rendak (gelap). Dibekalkan dengan koleksi warna-warna pastel membuatkan ia nampak menariklah. Plus ada pengecas tanpa wayar. :D
Detail? klik sini



 Walaupun skrinya bukanlah yang terbesar diantara phone2 lain, boleh dikatakan sederhanalah. Nak kata tablet pun tak sangat. Nak kata phone plak besar sikit. So kita gelarkan ia 'Phablet'. Ngeee.. Rasa2 xmau guna stylus, xpe..phone ni membenarkan fungsi tangan jugak ok.
Detail? klik sini




Siapa jenis kaki game, bagi aku phone ni sesuai sangat. Dilengkapi dengan Nvidia Tegra 3 quad-core 1.7 GHz super processor, memori 64 GB, skrin 4.7 inci dengan resolusi 720p menjadikan phone ini antara smartphone terbaik dan berkuasa pada masa laani. Hehe. Sama jugak dengan kebanyakan handphone terbaru HTC, phone ini membantu anda untuk merakan video dan mengambil gambar secara serentak. Cuma, bateri xberapa tahan sikit namun masih tersenarai sebagai phone popular tahun 2012.
Detail? klik sini




Daripada pandangan aku, phone ni titik beratkan pasal kamera. Dilengkapi dengan kamera 41.5 MP tetapi takde lah mengharapkan kita ambil gambar 41.5 MP kan so dia buat dafault 5MP. Bila anda zoom in 3x, kualiti gambar masih 5MP. Best tak? best tak?.. selain itu, anda boleh juga zoom 4x selain buat rakaman video dengan mengekalkan kualiti resolusi 1080p penuh. Ohsem lah!
Detail? Klik sini




Amik!! nama hebat doo. Apa yang menarik pasal phone ini? Jika LG Optimus G memiliki resolusi kamera kedua tertinggi...model apa pulak jadi yang pertama? Haa..tentulah HTC Titan II. Dengan kapasiti 16 GB dan menggunakan OS Windows 7.5 ia memang mengiurkan malah dengar2 mengenai bakal keluarnya Windows Phone 8 Titan III aka Zenith. Tungguu..
Detail? Klik sini




Macam transformers plak kan. 2 sebab kenapa phone ini menjadi 10 phone terbaik 2012 adalah ia merupakan smartphone US pertama dengan quad-core processor yang menjadikannya antara phone paling hebat tahun ini selain menduduki tempat kedua dalam kategori resolusi kamera tertinggi (13MP) selepas HTC Titan II. Aku dah cakap kat atas tadi..xcaya!
Detail? Klik sini


10. HTC 8X

  
Last but not least, again from HTC. Merupakan Windows Phone 8 smartphone yang memiliki design yang agak cantik selain sound sistem pun boleh dikira sangat bagus.
Detail? Klik sini

Itu je. Selamat memilih. Kalau ada masa, next year aku ulas best smartphone untuk tahun 2013 pulak. 
In sha Allah. hehe..xde keje kaaan...


Maro said: "Kesederhanaan adalah kunci kebahagiaan. Tak perlu bermegah-megah kerana disana nanti kita sama melainkan bekal amal kita semasa hidup dunia ini"

2 comments:

  1. Review sikit pasal Note 2 demo tu mirol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..sape kata kw pakai Note 2. Pakai Nokia NGage jah Adi weh. haha..enset ala2 curry puff terr :D LOL

      Delete

Pages

Bon Anniversaire!!

Daisypath Happy Birthday tickers